Când să mergi în Maroc?
Temperaturile medii din Maroc:
Marocul se poate vizita tot timpul anului, dar recomandarea noastră este martie-mai sau septembrie-noiembrie pentru a suporta căldura. Noi am fost în octombrie și temperatura a trecut în câteva zile de 35 de grade C. Un alt lucru de luat în vedere este faptul că nu se simt la fel intensitatea razelor solare și căldura de acolo ca și în România, mai exact 30 grade C în Maroc nu e egal cu 30 grade C în România.
Sfat: Ia cu tine neapărat crema cu protecție solară!
Cum ajungi în Maroc?
- Cu avionul
Avionul rămâne cel mai rapid mod de a ajunge în Maroc.
Noi am ales pentru luna octombrie următoarea ruta: Cluj-Paris-Fes și Marrakech-Milan Bergamo-Cluj deoarece zborurile erau în aceeași zi și escala de câteva ore. Verifică aici zborurile.
Biletele le-am cumpărat cu șapte luni înainte și au costat în jur de 300 euro toate 4 zborurile pentru o persoană cu bagaj de mâna mare și bagaj de cală. Desigur dacă mai renunți la bagaje, biletul devine mai ieftin. Mai multe despre buget poti citi aici.
Contactează-ne dacă dorești să te ajutăm să îți găsești o variantă optimă pentru a ajunge în Maroc.
- Cu mașina și ferry-ul
O variantă mult mai obositoare și mai lungă ai fi să conduci prin Europa și să traversezi strâmtoarea Gibraltar cu ferry-ul. Sau să zbori în sudul Spaniei și să treci strâmtoarea tot cu vaporul.
Totul depinde de cât timp dispui.
Călătoria cu mașina prin Maroc
Noi am închiriat o mașină prin rentalcars.com pentru o săptămână. Eram șase oameni și deci a fost mai convenabil pentru că nu am depins de orarele trenurilor/autobuzelor. Mașina cu 9 locuri tip Hyundai H1 a costat 3300 lei cu protecție completă și cu o garanție de 1500 Euro care ne-a fost returnată după o săptămâna jumate de la predarea mașinii. Bineînțeles nu am avut nici un incident cu ea. Mașinile mai mici costau mult mai puțin și la fel și garanția era mult mai mică, dar noi am preferat să fim toți la un loc.
Mașina închiriată trebuie verificată în amănunt și trebuie făcute multe poze cu ea, deoarece multă lume s-a plâns apoi că au fost taxați în funcție de diferite zgârieturi sau probleme la cauciucuri. Noi nu am întâmpinat probleme in acest sens.
Călătoria cu alte mijloace de transport
Puteți călători între orașele mari cu trenul sau autocarul. Calea ferată se termină din câte am înțeles la Marrakech. Firme de bus-uri sunt CTM sau Supratour.
Site-uri utile:
Este un constructie un TGV intre Tanger si Casablanca. Mai multe info aici.
În orașe e recomandată călătoria cu taxiul sau tramvaiul în locul autobuzului. Taxiul nu e de luat din stand ci mai bine oprit pe drum și negociat. Neapărat negociat din start cât te costă până în locul X sau să îl pui pe taximetrist să pornească ceasul. Am fost și cu taxiul în Marrakech și ar fi bine să știți puțină franceză deoarece noi nu am întâlnit taximetist să vorbească engleza bine.
Reguli rutiere
Starea drumurilor e bună sau chiar foarte bună și au autostrăzi. Autostrăzile se plătesc dar prețul e destul de mic dacă îl comparăm cu Europa. Luați un bilet la intrarea pe autostradă și plătiți la sfârșit. Exemplu: din Rabat până în Casablanca costă Dh20, echivalentul la 2 Euro.
Limita de viteză e de 60km/h în orașe, 90km/h pe celelalte drumuri publice și 120km/h pe autostradă. Punctele de control ale poliției sunt comune pe principalele drumuri. De obicei, la intrarea sau ieșirea din orașe. Străinii sunt puțîn probabil să fie opriți, dar este însa o idee bună să încetinești și să îți pui cel mai bun zâmbet când întâlnești poliția. Noi așa am făcut. O singură dată am fost opriți, doar pentru a primi o amendă pentru depășirea vitezei în afară localității. În loc de 60km/h am avut 76km/h. Amenda a fost de 300dh, redusă la 150dh prin bunăvoința polițistului. Traficul este des monitorizat prin agenți cu detectoare radar, deci urmăriți-vă viteza.
Atenție: centura de siguranță este obligatorie pentru toți pasagerii și în localitate și în afară ei.
Conducerea pe timp de noapte este deosebit de periculoasă: este legal (și foarte frecvent) să întâlnești autovehicule ce conduc cu o viteză de sub de 20 km/h și să nu aibă lumini aprinse. De asemenea, pot fi întâlniți pe străzi pietoni, bicicliști și motocicliști. Mai bine evitați să conduceți târziu în noapte în special pe drumuri provinciale.
Zonele de parcare sunt adesea supravegheate de “gardiens de voitures” sau “parcagii”. De cele mai multe ori este la alegerea voastră cât le dați. Noi am plătit în jur de 10dh pentru câteva ore. Puteți încerca să faceți “și o românească” dar depinde cât de departe e omul sau de cât de mult vreți să strige cineva după voi. Am încercat și varianta asta și în câteva locuri a mers.
În marile orașe, multe zone de parcare sunt la marginea bordurii, dar atenție la marcaje. Nu aveți voie să parcati pe dungi roșii și albe, iar oprirea nu este permisă pe dungile verzi și albe. Parcarea este gratuită în zilele de duminică. Am înțeles că amenzile pentru mașinile parcate ilegal pot ajunge la 1500Dh.