Vacanță all inclusive în Egipt

O țară complicată, dar fascinantă, cu unele dintre cele mai durabile monumente istorice de pe pământ, Egiptul rămâne o destinație de călătorie de neuitat. Între Nil, Marea Roșie, Cairo și piramide care datează din 2500 î.Hr., există atât de multă istorie și cultură de experimentat aici. Cu toate că a avut parte de vremuri tulburi cum a fost revoluția din 2011 și de multă instabilitate, această națiune din nordul Africii este astăzi primitoare și accesibilă, mai ales în vremuri pandemice.

Pare la modă la început de 2021 să mergi în Egipt și te atrage fără să vrei când începi să vezi tot mai multe poze de acolo. Am ezitat în ultimii ani să ajungem în Egipt deși ne tot doream, iar la invitația prietenilor noștri de a ne vedea acolo, am hotărât că a venit timpul să îl vizităm. Pentru că ei aleseseră să meargă într-o vacanță cu pachet charter și all inclusive de la agenție, am zis că avem și noi ocazia să experimentăm din nou o vacanță mai liniștită. Recunosc că sunt genul care îmi plac vacanțele DIY cât mai încărcate și cât mai obositoare, umblând de dimineața până seara peste tot. Adrenalina și curiozitatea de a descoperi locuri noi mă atrag atât de tare încât nu pot sta locului. Recuperez în vacanță toți pașii ce nu ii fac cât timp sunt acasă, iar de când cu pandemia, aceștia s-au redus dramatic prin lucrul de acasă.

Am ales astfel un sejur de o săptămână de la agenția Z Tour la Hotelul White Beach Albatros din Hurghada, pentru care am plătit 1040euro, preț early booking. Am mai plătit o asigurare de călătorie, medicală și storno de 168RON pentru două persoane de la Eurolife. Tour operatorul excursiei a fost Karpaten; important pentru că în aeroportul din Hurghada ei au fost cei ce ne-au preluat. Hotelul l-am ales cu gândul să fie aproape de aeroport, aproape de Hurghada ca să putem să ne plimbăm în stațiune și child-friendly pentru prietenii noștri ce veneau cu copii.

Condiții pentru Egipt

Pentru a vizita Egiptul am avut nevoie de test PCR COVID-19 făcut cu 72 ore înainte de plecare. Am ales să îl facem joi dimineața la ora 7 la Medlife (având zborul sâmbătă la 15:50) pentru care am plătit 295RON de persoană, iar pe seară aveam deja rezultatele. În plus am mai completat o declarație de sănătate. În această perioadă nu a trebuit să plătim viza de Egipt pentru aterizarea pe aeroportul din Hurghada. La întoarcere în România nu a trebuit să stăm în carantină pentru că Egiptul este pe lista verde. Vezi mai multe informații pe MAE.

Bani în Egipt

Poți să mergi cu dolari americani sau cu euro și vei putea plăti cam peste tot cu valută. Am folosit și cardul și a fost în regulă, atât pentru plăti directe, cât și pentru a extrage lire egiptene. Am plătit și în lire egiptene când am avut (1RON = 3,8 lire egiptene). Oricum prețurile le vei primi prima dată în euro sau dolari, iar dacă vrei să plătești în lire, îți vor face conversia.

Suveniruri în Hurghada

Dacă vrei să cumperi produse de înfrumusețare sau ceaiuri în Hurghada, nouă ne-a plăcut Green Shop, vânzătorul nefiind insistent. Magazinul îl găsești vis-a-vis de Little Buddha.

Hotelul, plaja și piscinele

Albatros White Beach este un hotel construit recent în formă de U, situat pe plajă cu nisip fin, în mijlocul unei grădini frumos amenajate. Complexul este mare și initial ți se pare că te poți pierde, dar după câteva zile te dezmeticești. Plaja privată este amenajată cu șezlonguri și umbrele. Vei primi separat carduri pentru prosoape de plajă, ce le poți ridica și lăsa într-un chioșc amenajat aproape de plajă. Apa marii a fost destul de rece la sfârșit de martie și nu prea ne-am încumetat să ne bălăcim, ci mai mult am stat cu picioarele în apă și ne-am plimbat la mal sau pe ponton. Există o diferență fizibila între flux și reflux, dar pe noi nu ne-a deranjat. Dacă doreai să înoți, puteai merge direct pe ponton și să coborî de acolo în apă mai adâncă. Hotelul dispune de 2 piscine exterioare pentru adulți și 4 pentru copii, jumătate dintre ele fiind încălzite în această perioadă. Am profitat să facem aici baie mai mult decât în mare, factorul cel mai deranjant fiind de fapt vântul ce sufla destul de tare și care îți dădea senzația că e mai rece afară. În schimb dacă stăteai pe șezlong, simțeai nevoia la un moment dat să te răcorești.

Camera

Camera noastră a fost una matrimonială cu vedere la grădină și piscine, situată la parter. Am avut apă constant în cameră, mai ales că nu se recomandă să bei apă de la robinet în Egipt, iar curățenie s-a făcut zilnic dacă am vrut. Aveam buton pentru “Do not disturb/Nu deranjați” și dacă ne prindea tipul ce făcea curat că era aprins butonul, ne întreba de ce nu vrem să ne facă curat azi. Mobilierul arăta bine, iar patul mare a fost excelent. Draperiile groase ne-au ajutat să dormim în neștire, de multe ori fiind treziți de alarma telefonului pentru a nu pierde micul dejun.

Wifi

Wifi ai cam peste tot, dar cel mai bine la noi a mers în cameră și în lobby. Ce trebuie să știi e că nu va merge să suni pe Whatsapp, numai să scrii mesaje. Noi pentru convorbiri am folosit Messengerul de la Facebook. Nu tot timpul vei avea semnal pentru a suna, dar de scris și de postat nu am avut probleme. Când am aterizat în Hurghada, înainte să ieșim din aeroport, ne-am cumpărat o cartelă Orange de Egipt. Preț 10 dolari sau 8 euro pentru 16Gb, cu valabilitate 1 lună.

Mâncarea și băutura

Hotelul are două restaurante principale de tip bufet: unul asiatic și unul oriental, unde vei găsi ceva potrivit pentru mic dejun, prânz sau cină. Seară se gătesc și grătare în aer liber și mai ai opțiunea să mergi la restaurantul italian unde pastele și pizza erau cele mai căutate. În timpul zilei, acestea erau servite la un restaurant-bar mai mic lângă plajă. Mâncarea a fost bună și variată. Carne am găsit de oricare în afară de porc, servindu-se pui, vită, miel, pește și chiar și rață și prepeliță. Garnituri de tot felul, nelipsiți fiind cartofii prăjiți, precum și salatele. Părerea mea e că aveai de unde alege. La capitolul băutură am fost plăcut surprinși să vedem că barmanii chiar puneau alcool în cocktailurile noastre. Auzisem tot felul de povești cum că nu prea primești destul alcool, dar la noi nu s-a pus problema. Cafeaua o recomand cea de la restaurantul de lângă plajă, unde chiar era bună. Oricum nu te aștepta să fie în Egipt serviciile și mâncarea la nivelul hotelurilor din Turcia pentru că vei fi dezamăgit.

Ce nu mi-a plăcut?

Am plecat cu o întârziere de 5ore din Cluj-Napoca (în loc de 15:50 am plecat la 21:00). La aterizare a venit un domn ce nu ne-a lăsat să coborâm din avion până nu ne-a verificat testele PCR și declarațiile pentru Egipt și am ajuns la hotel până la urmă în jurul orei 2 A.M. Cei de la recepție au tot încercat să ne dea un upgrade la cameră pentru a obține bani în plus. Nouă oricum nu ne păsa la ora aceea de nimeni și nimic, și ne doream doar să ajungem în pat. Astfel că toate procedurile de check-in s-au făcut încet și e un lucru ce m-a deranjat. Au insistat că mi-au dat o camera frumoasă, dar eu am hotărât să nu dau bacșișul acela de 10dolari/10euro ce îl dă lumea. Consider că orice camera îmi dădeau era ok pentru mine și a fost până la urmă alegerea lor dacă mi-au dat o altfel de camera, fără ca eu să cer expres acest lucru. La toți angajații hotelului se vedea că așteptau să primească ceva bani de la turiști. Noi i-am dat doar băiatului de la curățenie la sfârșitul sejurului pentru că ni s-a părut de treabă.

Cu toate acestea mie mi-a plăcut acest hotel și îl recomand. Am avut parte aici de un concediu relaxant. În plus am putut să ne plimbăm pe stradă unde era situat hotelul, având la dispoziție multe magazine. Am făcut într-o seară și o plimbare până în Hurghada Marina. Am folosit Uberul pentru a ajunge acolo și ne-a costat 33 EGP (9 RON) cursa. Despre celelalte excursii îți povestesc într-un articol separat.

A fost un concediu reușit mai ales că am fost cu mai mulți prieteni și am socializat și lenevit cu toții în mare parte. Nu am reușit să văd nici măcar jumate din lucrurile ce mi le doresc să le văd din Egipt, dar voi reveni cu siguranță. Ar ajuta și un avion direct Cluj-Cairo sau Cluj-Hurghada, fiind și unul din factorii care m-au făcut să aleg un astfel pachet, decât să merg iar până în București. Până la urmă nu le poți avea pe toate, așa că fă rai din ce ai!

Citește și alte articole interesante: